Dit maakte Microsoft vrijdag bekend.

De aankoop van Greenfield Online is de eerst online aankoop van
Microsoft sinds het afketsen van de aquisitie van Yahoo voor ruim 40 miljard
dollar. Microsoft voerde een maandenlang gevecht om Yahoo in te lijven.
Uiteindelijk ging de deal niet door. In plaats daarvan ging laatstgenoemde
met Google samenwerken, de grootmacht op online gebied.

Ciao is een Europese vergelijkings- en winkelsite. De website is actief in
zeven verschillende landen, waaronder Duitsland, Engeland en Nederland. Met
de aankoop wil Microsoft de e-commerce van MSN versterken. Bovendien wordt
de site geïntegreerd met Live Search, de zoekmachine van Microsoft.

De vergelijkingssites herbergen meer dan 5 miljoen
gebruikersbeoordelingen van producten. Ongeveer 2200 handelaren maken
gebruik van Ciao.

Na het afketsen van de deal met Yahoo is Microsoft koortsachtig op zoek naar
manieren om ook zonder deze grote aankoop het gapende gat met Google en ook
Yahoo te dichten. Bovendien investeerde het bedrijf de afgelopen jaren
miljarden dollars in online diensten, maar ziet daar vooralsnog weinig van
terug. Dat moet veranderen.

Eerder dit jaar werd Live Search Cashback gestart om gebruikers naar de
zoekmachine te trekken. Consumenten die kochten via Live Search konden
aanspraak maken op een kleine tegemoetkoming. Ciao moet de commerciële
activiteiten via Live Search verder versterken.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl